Friday 13 September 2013

Semuanya bermula dari diri sendiri..


Teks : Fadhlina Yaacob

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh :)

Bermula dengan sebuah tekad untuk mengubah diri menjadi insan yang lebih baik dan berguna kepada agama, keluarga dan masyarakat, maka saya harus mengubah diri saya sendiri dahulu. 

Sentiasa optimis dan positif terhadap ujian yang mendatang memberi saya satu kekuatan yang saya sendiri tidak sangka akan jadi diri saya yang sekarang ini.

Allah itu Maha Mengasihani. DIA takkan pernah biarkan hambaNYA terkapai-kapai seorang diri tanpa petunjuk dan bimbingan dari DIA. Tinggal sahaja kita yang ingin menyahut panggilan DIA atau mengabaikannya tanpa sebarang rasa.

Pilihan untuk berubah itu di tangan kita. Diri kita sendiri. Bukan individu lain. 

Semoga semangat ini sentiasa membara dalam mencari dan mencapai redha DIA yang Maha Esa. Bukan untuk siapa-siapa, bukan untuk apa-apa. Hanya niat yang satu 'LillahiTaala'

Man Jadda wa Jada :)

No comments:

Post a Comment